Categories
אינטרנט

קצת על רישום דומיינים

בכל יום קמים אתרים חדשים ויפיפיים, בגלל עומס מספרי האתרים שקמים בכל יום, גדלים בהתאם מספרי הדומיינים התפוסים ברשת. דומיין הינו שם המתחם שאותו יקלידו הגולשים שלנו למען ביקור באתרינו. בעלי עסקים רבים לא מוכנים לוותר על שם העסק וקונים דומיין בעל סיומת לא כל כך מוכרת למען שמירת המותג מה שגורם לפעמים בתהליך קידום איטי יותר.

עובדות ראשוניות להבנת תהליך רישום דומיין

• סיומת com – משקפת Commercial – אתר מסחרי בינלאומי
• סיומת co.il – משקפת Commercial אך בישראל (IL), אתר מסחרי לקהל יעד ישראלי

סיומות נוספות קיימות כגון .net .org.il .biz וכן הלאה, רובם פונים לקהל יעד בינלאומי, אך כאשר אנחנו קונים דומיין עם סיומת מכוונת קהל יעד ספציפי, "קל יותר" לקדם את האתר מאשר לנסות "להסביר" לגוגל בעזרת קידום אתרים שהאתר מכוון לקהל יעד ישראלי בלבד.

מרכיבים חשובים ברישום דומיין

בעת רישום דומיין אנחנו בעצם "קונים" את השם שלנו באינטרנט, יש להתייחס לזה כאל משרד הפנים של העולם הווירטואלי, דומיין הינו שם העסק לעיניי הגולשים, המון עסקים בנו את המותג שלהם בעולם הרשת, מותג קצר וקולע למען הקלדה בטוחה בלי טעויות, חלק גדול של בעלי עסקים קראו לשם הדומיין שלהם בשם העיסוק בכדי לתת זיקה ראשונית לגולשים לתחום העסק, כגון, Mahshevim.co.il מה שנותן הזדהות אוטומטית לתחום ולבעל העסק כאחד.

דומיין עומד לרכישה ברוב האתרים לשנה או לשנתיים, יש לזכור, מרכיב הוותק של הדומיין אכן חשוב ומקדם טבעי במנועי החיפוש, אין טעם להחליף בכל שנה את הדומיין, כל שנה שעוברת הינה שנה שבנינו אסטרטגיה של קידום ומיתוג העסק. וותק של אתר מקבל אמון רב יותר ממנועי החיפוש במיוחד שהוא לא מאבד את נושא האתר לאורך טווח.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments