Categories
קידום אתרים

כיצד מתומחר קמפיין קידום אתרים

כל מקדם אתרים נתקל אין ספור פעמים בנקודה שבה הוא צריך לקבוע סכום עבור הלקוח בעת כתיבת הצעת המחיר עבורו.

אז מה בעצם הם המרכיבים העיקריים שלפיהם אנו מתמחרים אתר לפרויקט לקידום:

  • תחום עיסוק של הלקוח. תיירות, כלכלה, שירותים עסקיים וכו'
  • אתר האינטרנט של הלקוח
  • מיהי חברת הבניה של הלקוח?
  • מערכת CMS מוכרת לנו או לא? ואם כן, מהם יכולותיה הטכניות לטובת האופטימיזציה?
  • בן כמה האתר? חדש \ ותיק? מהן ההשלכות של נתון זה?
  • שם מתחם (דומיין) האם ישראלי? או בינלאומי
  • תכנים באתר, האם קיימים או לא? מה נכונות הלקוח לעשייה בנדון
  • מתחרים. מיהם? ועד כמה הם חזקים ביחס ללקוח שלך
  • כמה אתם שווים?

בואו נסביר את הנקודות

עיסוק:

תחום עיסוק או ענף פעילות מסחרית של הלקוח הוא נתון מאוד חשוב להבנה מבחינתנו כחברת הקידום אתרים של הלקוח בכדי לעמוד על התחרותיות הוירטואלית הקיימת לנו מול מתחריו של הלקוח.

אם לדוגמה מדובר בתחום המלונות באילת, אנחנו צריכים לסרוק יחסית במהירות את העמוד הראשון בגוגל בכדי להבין שאנחנו מתמודדים מול ענקי התיירות בישראל וכמו כן מול פורטאלים גדולים ומשמעותיים מאוד בגוגל בשנים האחרונות ובכדי לתפוס שם מקום אנחנו צריכים למעשה לדחוף מישהו אחר שכבר נמצא שם. זה למעשה אומר שאנחנו צריכים להפגין יותר כוח ,ותק, קישורים, תוכן ויכולות טכנולוגיות מאשר אחרים שם בכדי להשיג מטרה זו.

אתר האינטרנט של הלקוח

אתר למעשה בנוי מעיצוב וטכנולוגיה. שני רכיבים אלו מתחלקים להרבה נקודות שמרכיבות אותם, לדוגמה:

  • מערכת הניווט באתר, האם היא בפלאש או ב JS או שמה היא טקסטואלית ומורכבת מקישורים רגילים
  • קריאה לפעולה באתר. האם בוצעה מחשבה ויוצרו כלים לקריאה לפעולה נכונה באתר?
  • האם עבר קידום אתרים בגוגל בעבר? האם ישנם מיקומים בגוגל שיש להתחשב בהם?

חברת הבנייה

על כך (גם כן) הרחבנו רבות בפוסטים שונים. ואין צורך לטחון את הנושא אלא רק להוסיף לו (שוב) הערה חשובה מאוד: תעשו מחקר מקיף! אל תתעצלו ואל תלכו על חברת בניית אתרים בגלל מחיר אלא בגלל איכות, הן טכנולוגית והן מבחינת עיצוב.

מערכות ניהול תוכן – CMS

רבים מחברות הקידום כבר מכירים מערכות ניהול תוכן רבות אך תמיד יש חידושים ולא ניתן להכיר הכול. אבל כן חשוב להבין את טיבה של מערכת ניהול תוכן ואת היכולות שלנו לשלוט בכל רכיב טכני או טקסטואלי בה. הכרת מערכת כזו תסייע לנו לתמחר בצורה מדוייקת יותר את הפרויקט עבור הלקוח.

לדוגמה: אם לקוח מגיע עם מערכת ניהול של גומלה, אנחנו כבר יודעים כי רמת המודולריות שלנו במערכת זו היא גדולה למדי וללא ספק, יעילות זו תקל עלינו ותייעל לנו את פעילות הקידום והאופטימיזציה.

ותק האתר

נתון שאין לנו שליטה עליו (כאשר אנחנו מקדמים באופן חוקי וישר) אך כן יש לו משקל ולא קטן על התמונה הכוללת של תהליך זה. לאתר ותיק יש מוניטין בגוגל, אפילו אם המוניטין לא תקין ולא איכותי עדיין הוא קיים ועדיין יש לו כבר נוכחות לא קטנה בגוגל עקב כך. נתון זה לרוב יסייע לנו בתהליך קידום האתר.

שם דומיין

אנחנו יודעים איך צריך להיות אתר בשפה העברית,נכון? co.il כמובן. אך מה קורה כאשר יש לנו לקוח עם סיומת com. ? האם זה יקשה או יקל עלינו את הקידום של האתר? מניסיון, זה מקשה אך כמובן זה גם תלוי בעוד גורמים שאחנו מפרטים אותם כעת כמו תחום עיסוק ומתחרים וכן הלאה.

תוכן

בכל רגע שחולף אני מתחיל להאמין כי תוכן הוא מצרך מבוקש יותר מקידום אתרים אפילו.. אני לא יכול להצביע על הרבה דברים באינטרנט שנצרכים יותר מאשר תוכן. אולי פייסבוק… אבל גם הוא מפוצץ תוכן וכל מה שהולך שם זה עם תוכן. ברגע שאתה נתקל באתר ללא תוכן, מה עושים? אני יגיד לכם מה אני עושה, תיאום ציפיות מול הלקוח בכדי להגיע להבנה ולהסכמה מוחלטת כי ללא התוכן שהוא (הלקוח) יספק לאתר שלו בלבד לא יהיה ניתן לקדם את האתר.

מבחינתי אם אין תיאום שכזה הרי שפניו של הפרויקט לכישלון. וכמובן שאנחנו לא רוצים את זה.לאתר שיש לו תוכן, אנו צריכים לעשות הגעה די יסודית בכדי להביא את התוכן לידי מיקסום ויעילות לצרכי מנועי חיפוש וכמובן לצרכי שיווק מול הגולשים של האתר.

מתחרים – אין לי מתחרים…

לקוח שאומר שאין לו מתחרים בגוגל אבל בפועל הוא לא בעמוד הראשון וכן ויקיפדיה נמצא שם, טועה. כל אתר, ולא משנה מי בכלל (מתחרה או לא בהיבט מסחרי) שנמצא שם ולא הלקוח שלך, אתה (חברת הקידום) צריך "לנצח" ולעבור אותו.

בודאי שיש לשים יותר תשומת לב לאתרים גדולים \ פורטלים בכל תחום. אם מדובר בעמוד הבית של אותו אתר או עמוד פנימי בתוצאה בגוגל יש לבצע הערכה בהתאם לגבי "הכוח" (The Force) שצריך להשקיע \ שיהיה לאתר של הלקוח שלך בכדי לעבור את המתחרה.

כמה $$ אתם שווים?

נקודה זו מחולקת לשניים: האחד, מה קורה בשוק? מה המתחרים שלך עושים וכמה הם לוקחים עבור קידום אתרים? והשני, בכמה אתם מעריכים את עצמכם? יתכן שזה יהיה בקורולציה עם הנתון הראשון ויתכן בהחלט גם שלא, תלוי בהיבטים נוספים הנוגעים ללקוח.

לקוחות של חברות קידום אתרים היום עושים מחקר וטוב שכך, לקוח בא להוציא כמה אלפי שקלים בחודש עבור שירות שהוא לא תמיד מבין את טיבו ותהליכו אלא רק את התוצאה שהוא היה רוצה לראות בגוגל מחר בבוקר עם האתר שלו. התפקיד של חברת הקידום הוא להוכיח את מכלול המקצוענות שלה ושל השירות שלה ובכך ולתת ללקוח את התחושה כי הוא נמצא במקום הטוב ביותר מכל החברות שהוא בדק.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments