Categories
אינטרנט

מה קורה בגוגל היום? המצב לא ברור לגמרי

בתור אחד שנמצא בתחום הזה כבר שנים רבות אני יכול לומר בוודאות ובביטחון כי לא ברור אם ישנם אנשים רבים שיודעים מה קורה בגוגל היום. ואיך אומרים: ושלא יעבדו עליכם. השינויים שהתרחשו בגוגל לצד תופעות אלימות ממש בתחומים שונים והכי תחרותיים מביאים את מקדמי האתרים למצב של אי ודאות במידה מסוימת וצורך ללמידה אין סופי של השינויים לצד אחיזה בשיניים של תוצאות עבור לקוחות בכדי לשמור על הפסון אבל קל, זה לא.

כולנו מנסים כל היום וכל הלילה להתקדם בגוגל, לפעמים על כל מיני ביטויים קטנים ולפעמים על כל מיני ביטויים גדולים ותחרותיים. אז מה הבעיה?

אחרי עבודה מרובה וקשה על אתרים מרובים אנחנו מוצאים את עצמנו לפעמים נלחמים בתחנות רוח, וזאת כיוון שלא משנה מה אנחנו עושים וכמה שנים על גבי אתר של לקוח כזה או אחר, בבוקר בהיר אחד מופיע לו אתר אחר (מתחרה או סתם אחד) שמגיע ומעתיק (ולעיתים בתמימות) לנו את התוכן לאתר שלו ואז גוגל מחליט כי לא טוב, וואלה יופי, אחרי כל העבודה הזאת וההשקעה העצומה הכספית של הלקוח גוגל מחליט שלא בא לו כך וכך, כי?

מעבר לכך, קיימת תופעה של כל מיני "מזיקים" למיניהם שמחליטים כי הם עושים "ניסויים" בגוגל על חשבון אתרים של מתחרים שלהם. בתחום קידום האתרים תופעה זו הגיע עד לכדי מצב אבסורד כאשר אתרים מובילים בתחום נפגעו ועפו, כאשר גוגל גילה משהו שלא הסתדר לו והאם הם עשו משהו לא בסדר? לא בטוח בכלל.

אז האם לגוגל יש את היכולת הטכנולוגית להבחין מי היה המקורי ולמי מגיע ולמי לא? האם יש להם את היכולת ליצור מצב של "צדק" או שהם ישאירו את הגולש מרוצה לא חשוב מה? ואיך בכלל הם יודעים שהוא באמת מרוצה?

המצב היום בגוגל הוא שכאשר ישנו אתר אינטרנט (ולא חשוב שפה ו\או מדינה) שרוצה להופיע גבוה הוא צריך חברת קידום אתרים, וזה בסדר גמור כמו לקחת יועץ ארגוני לחברה ולעשות סדר.

בהתבוננות בגוגל אנחנו מאמינים שהם עובדים קשה מאוד על "תפיסה פסיכולוגית" של הגולש יותר מכל דבר אחר ואיך הגולשים "מרוצים" מהם ומהנתונים שמוצגים להם ומהאתרים שאליהם הם הגיעו לאחר שמצאו דרכם.

אבל השאלה היא האם הם עושים את הניתוח באופן שהוא באמת דמוקרטי? הרי אילו כלים יש לגוגל על מנת לנתח מצבים שכאלו? אולי גוגל אנליטיקס? ושם ישנו חומר שהוא גם באיזשהו מקום גולמי, לא? כלומר צריך לעבד אותו ולהבין מתוכו את המשמעות הנסתרת מאחוריו, אם גולשים נוטשים אתר פלוני באחוז גבוה זה טוב או לא?

ואם הם לא עוברים לעמודים אחרים באותו אתר זה טוב או לא? ומה לגבי המרות, איך ניתן להבין את המשמעות העומדת מאחורי נתון זה?

אז איך גוגל מנתחים את האתרים ו\או את התנועה שבהם ולפיכך קובעים קריטריונים שונים זה יהיה נחמד לדעת אבל תכלס, אנחנו רואים את התוצאות בחיפושים והאם הם מרשימות נכון לרמת המנוע חיפוש המתקדם בעולם? האם מוצגים הדברים נכון או נכון לפיו?

אז, אחרי שקשקשנו הרבה על קונספירציות, מה דעתנו?

שגוגל לא מושלמים (כמו כולם), שהם עושים הרבה ניסויים בשנה האחרונה ואנו מקווים שזה ייגמר בהצלחות כיוון שזה בא על חשבון הלקוחות שלנו, ומה ניתן לעשות?

לעסוק ביושר ובכנות בתחום עם קולגות ומול לקוחות ולהילחם קשות בכל מי שפורע חוק ומנסה לפגוע באחרים.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments